تبلیغات
پایگاه مقالات دامپروری و دامپزشكی
پایگاه مقالات دامپروری و دامپزشكی
آبزیان، گاو شیری، تمساح، شترمرغ، بوقلمون، زنبورعسل، مرغ، گوسفند، بلدرچین، شتر، كبك و...
تبلیغات

جستجو

نظرسنجی

در بخش دامپروری تمایل به سرمایه گذاری در كدام زمینه را دارید؟









طنز

صفحات جانبی
آمار سایت
    کل بازدید:
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید این ماه :
    بازدید ماه قبل :
    تعداد نویسندگان : 1
    تعداد کل مطالب :
    آخرین بازدید :
    آخرین بروز رسانی :

ویژگی های چرم شترمرغ



ویژگی های چرم شترمرغ

چرم شتر مرغ در حال حاضر برای این صنعت‎ ‎بصورت یك معضل در آمده است.

با توجه به سیاست های ... دولت محترم و تحریم هایی كه از سوی بازارهای جهانی به ایران وارد میشود این محصول پر سود، در حالت كما فرو رفته و متاسفانه اكثر شترمرغدارن قادر نیستند كه از سود پوست و چرم محصولشان بهره ببرند.
(در ضمن سایت animal-science خوشحال میشه اگه كسی تجربیاتش رو در زمینه ی فروش این محصول با ما در میون بزاره)

 این محصول نمی تواند علیرغم منحصر بفرد ‏بودن، كمیاب‎ ‎بودن و با داشتن دامنه وسیعی از كاربردها، درآمد مورد انتظار را برای تولید كننده‎ ‎حاصل كند. حال مساله این ‏است كه شاید می باید كلی تر به این قضیه نگریست و به دنبال‏‎ ‎مشكلات اصولی گشت‎.

همانند صنعت شترمرغ در آفریقای جنوبی، ما نیز نمی باید به‎ ‎شرایط فعلی كه چرم شترمرغ دارد بعنوان یك مشكل نگاه كنیم، ‏بلكه مساله ای است كه می‎ ‎باید حل شود. بازار خصوصیتی دارد كه بدین صورت كه در پی بوجود آمدن یك مشكل غیر‎ ‎عادی، ‏خودش را اصلاح می كند. مانند آنچه در مورد نرخ معاوضه رند ( واحد پول آفریقای‎ ‎جنوبی) وجود داشت. حال جگونه می باید ما ‏بعنوان متولیان صنعت پرورش شترمرغ در‎ ‎آفریقای جنوبی از شر مشكل موجود خلاص شویم و چگونه می توانیم محیط متغیر ‏تجارت فعلی‎ ‎را تنظیم و تثبیت كنیم؟‎
اگر موفق به تنظیم شرایط شویم باید بدانیم كه در طول 4‏‎ ‎سال آینده نیز می باید این روند را به منظور اطمینان از پایدار بودن ‏وضعیت صنعت،‎ ‎دوباره انجام دهیم‎.
دلیل وضعیت موجود این است كه در حال حاضر ما در بازار بین‎ ‎المللی مشغول فعالیت هستیم و هیچ قانون یا ساختار ‏مشخصی برای حفاظت از ما وجود‏‎ ‎ندارد. ما می باید ساختار صنعت خود را طوری بسازیم كه قابل رقابت با بازار بین‎ ‎المللی ‏باشد و یا اینكه حد اقل از مشكلات این بازار به دور باشد‎.
این صنعت می‎ ‎باید برنامه ای به منظور داشتن در ساختار مهم برای تضمین پایداری وضعیت و نیز بوجود‎ ‎آمدن یك صنعت ‏آگاهانه داشته باشد‎.



الف) پایداری‎
كشاورزان، فرآیند‎ ‎كنندگان و موسسات بازاریابی نیازمند پایداری در قیمتها و نیز حجم كالای عرضه شده و‎ ‎بسیاری موارد دیگر ‏باشند. اجازه بدهید اكنون فقط قیمت و حجم كالا را در نظر بگیریم‎. ‎تضمین ثابت بودن قیمتها به دلیل اینكه بازار فعلی، بازاری ‏فعال و آزاد است و نیز‎ ‎اینكه قیمت چرم شترمرغ تحت تاثیر شرایط اقتصادی دنیا می باشد، امری محال‎ ‎است‎.
این بازار هیچگاه شرایط و پایداری برای ما فراهم نمی كند و این واقعیتی است‎ ‎كه وجود دارد. اما این صنعت می تواند خود را ‏طوری تجهیز كند كه قیمتهای پرداخت شده‎ ‎به كشاورز وضعیت پایداری داشته باشد. این وضعیت می باید در سالهای خوب و ‏سالهای بد‎ ‎حالت یكسانی داشته باشد. در سالهای خوب می باید ذخایری برای كمك به كشاورزان در‎ ‎سالهای بد فراهم كرد. ‏سازمانهای در ارتباط با مزرعه داران شترمرغ باید توانایی‎ ‎داشتن ذخایری را برای كمك به خودشان در صورت نیاز داشته باشند. ‏اگر موسسات فرآیند‎ ‎كننده و بازاریابی در وضعیت خوب مالی نباشند، مزرعه داران نیز در وضعیت خطرناكی‎ ‎قرار خواهند داشت. ‏می باید سطوح واقع بینانه ای از درآمد برای تضمین مالی هم مزرعه‎ ‎داران و هم فرآیند كنندگان در نظر گرفته شود‎.
كشاورزانی كه خود را با این‎ ‎سازمانها هماهنگ می كنند می باید بدانند كه هنگامی كه بازار خوب است، آنها نیز‎ ‎بالاترین سود ‏را نخواهند داشت و در عوض در شرایط بد بازار به آنها صدمه جدی وارد‎ ‎نمی آید و پایین ترین قیمت به آنها پرداخت نخواهد ‏شد. این تصمیم گیری مشكلی برای یك‎ ‎كشاورز است‎.
برای كشاورزانی كه بطور مداوم فعالیت داشته اند، منصفانه نیست كه‎ ‎ذخیره ای در وضعیت خوب بازار کنار بگذاریم تا در ‏شرایط بد به او کمک کنیم؟. این‎ ‎حالت یک وضعیت پر خطر خواهد بود و صنعت می باید بتواند در دراز مدت یه كشاورز برای‎ ‎ضررهای احتمالی غرامت بپردازد‎.
پایداری در حچم محصولات تولیدی فقط زمانی حاصل‎ ‎می شود که فرآیند کنندگان تصمیم بگیرند چه حجم تولیدی می تواند هم ‏از نظر تولید و‎ ‎هم از نظر بازاریابی مناسب باشد‎.
فرآیند کنندگان نباید سهمی از کل تعداد پوست‎ ‎های فروخته شده در یک سال بخصوص را در نظر بگیرند بلکه می باید نسبت ‏ثابتی از بازار‎ ‎را مشخص کنند و سپس تصمیم بگیرند که می خواهند به چند در صد از بازار موجود خدمات‎ ‎ارائه دهند. رشد ‏کنترل نشده سهم بازار و ظرفیت مورد استفاده، برای تولید کنندگان‎ ‎انتظاراتی در پی خواهد داشت که نمی تواند الزاما حالت ‏پایدار و ثابتی ایجاد کند. من‎ ‎نمی گویم که میزان رشد منفی است بلکه منظور من این است که رسد پایدار مسلما بهتر‎ ‎خواهد بود‎.

ب) اطلاعات‎: ‎مزرعه داران شترمرغ نیازمند داشتن اطلاعات‎ ‎به روزی با توجه به موارد زیر می باشند‎:
‎1. ‎چه تعداد پرنده می تواند کشتار‎ ‎شود‎.
‎2. ‎قیمت مورد انتظار چقدر است‎
‎3. ‎نیازها و خصوصیات محصول، وزن پرنده و‎ ‎اندازه پوست و عوامل متعددی مانند اندازه پر چیست‎.
با مد نظر داشتن این موضوع که‎ ‎چرخه تولید از 14 تا 20 ماه طول می کشد، مهمترین و بحرانی ترین زمان برای مزرعه دار‏‎ ‎ابتدای این چرخه می باشد تا بتواند تصمیم بگیرد به چه میزان بر روی پرندگان کشتاری‎ ‎سرمایه گذاری کند. در حال حاضر این ‏تصمیمات در وضعیت خلا اطلاعاتی گرفته می شود‎. ‎قیمت جوجه یک روزه توسط بازار فعلی تعیین می گردد تا بازار آینده‎.
این وضعیت با‎ ‎این واقعیت که افراد بازاریاب هیچ ایده ای در مورد شرایط بازار در 18 تا 24 ماه‏‎ ‎آینده ندارند تلفیق شده و شرایط ‏فعلی را ساخته است. بازار شترمرغ در هنگام نیاز به‎ ‎تصمیم گیریهای اساسی، بسیار تاریک و نا شناخته می باشد و ما ‏سالهاست که این وضعیت‎ ‎را پذیرفته ایم. علاوه بر این مشکلات این واقعیت نیز وجود دارد که در بازار محدود‎ ‎چرم شترمرغ، ‏اخبار به سرعت پخش می شوند. این وضعیت مشکل ساز توسط بازاریاب ها‎ " ‎اطلاعات کنسرو شده " نامیده می شود که در ‏این حالت بازاریابها سعی به تاثیر گذاری‎ ‎بر شرایط بخصوص بازار ( اغلب تاثیر منفی بر کشاورز) دارند. کانال توزیع بین دباغ‎ ‎خانه ‏و خرده فروشها بسیار طولانی می باشد. این عامل مهم از داشتن اطلاعات صحیح‎ ‎بازار جلوگیری می کند. تا زمانی که این ‏مشکل مطرح نشود، سیل اطلاعات دست دوم و‎ ‎تحریف شده ادامه خواهد داشت. اما ماهیت بازار آینده چه خواهد بود؟ من ‏قبلا خاطر‎ ‎نشان کرده ام که کشاورز می باید محصول خوب تولید کند، محصولی سازگار با نیازهای‎ ‎بازار‎.

 


موضوع : پرورش شترمرغ ,
برچسب ها : ویژگی های چرم شترمرغ , چرم شترمرغ , صنعت چرم شترمرغ ,


((تنها یك كلیك برای تشكر كافیست))
گردآورنده :ادمین 1 در تاریخ چهارشنبه 23 آذر 1390      ( ) نظرات
...

برچسب نوشته ها